بخشنامه های نظام آموزش کارمندان و مدیران دولت (جدید)

 هدف‏هاي کلان آموزش کارمندان دولت
1- افزايش‌ اثربخشي و کارايي‌ در ارائه‌ خدمات‌ دولتي‌ از طريق توسعه دانش و مهارت‏هاي متصديان مشاغل
2- ارتقاء سطح‌ کيفي‌ سرمايه ‌انساني‌ بخش‌ دولتي‌ از طريق‌ افزايش‌ سطح‌ توانايي دانش‌ و مهارت‌ کارمندان دولت‌
3- افزايش سطح باور و اعتقادات کارکنان و مديران نسبت به ارزش‏هاي اسلامي
4- توسعه‌ آگاهي‌هاي‌ عمومي‌ کارمندان‌ دولت‌ در ابعاد مختلف فرهنگي و اجتماعي
5- توانمندسازي‌ و توسعه مديران‌ جهت ايفاي مؤثر نقش‏ها و وظايف‌ مديريتي‌
6- آماده‌ سازي‌ کارمندان‌ دولت‌ از بعد دانش، مهارت و شايستگي‏ شغلي براي ارتقاء به رده‏هاي شغلي بالاتر
7- توسعه اخلاق اسلامي‏ و فرهنگ سازماني بر مبناي ارزش‏هاي انساني و کرامت انساني و بهبود روابط انساني
8- روزآمدسازي و ارتقاء سطح دانش، مهارت و نگرش معنوي و بصيرتي کارمندان

راهبردهاي آموزش کارمندان دولت

1- ايجاد نگرش راهبردي و همسوسازي برنامه‏هاي توانمندسازي و توسعه منابع انساني با اهداف راهبردي سازماني
2- ايجاد يکپارچگي و تعامل بين عناصر فرآيند آموزش به عنوان رويکرد فرآيندي ـ تعاملي
3- ايجاد تناسب بين برنامه‏ها و فرصت‏هاي آموزشي و يادگيري با نيازهاي آموزشي شغلي و سازماني و اجتناب از آموزش‌هاي غير ضرور وتکراري
4- ايجاد انگيزه خودسازي و رشد معنوي، مادي، مهارتي و دانشي کارکنان به صورت خود کنترلي
5- ارتقاء سطح باور و اعتقاد مديران به توانمند‏سازي و ارتقاء سرمايه انساني از طريق آموزش
6- افزايش اثربخشي برنامه‏ها و فرصت‏هاي آموزشي و يادگيري در سطوح مختلف
7- استفاده از منابع و ظرفيت‏هاي درون و برون سازماني در تعيين و تأمين خدمات آموزشي
8- کاربرد استانداردهاي ملي و بين‏المللي در مديريت و راهبري فرآيندي آموزش ها
9- استفاده از رويکردها، مدل‏ها، روش‏ها و فن‌آوري‏هاي نوين مديريت براي اجراء و ارزشيابي آموزش
10ـ واگذاري اختيارات مديريت آموزش به دستگاه‏هاي اجرايي بر اساس توانمندي اجرايي آن‌ها
10- تمرکز بر رويکرد آموزش‌هاي کوتاه‏مدت و کاربردي
11- نظارت بر فعاليت‏هاي آموزشي دستگاه‏هاي اجرايي و اخذ بازخورد از عملکرد دوره‌هاي آموزشي