هدفهاي کلان آموزش کارمندان دولت
1- افزايش اثربخشي و کارايي در ارائه خدمات دولتي از طريق توسعه دانش و مهارتهاي متصديان مشاغل
2- ارتقاء سطح کيفي سرمايه انساني بخش دولتي از طريق افزايش سطح توانايي دانش و مهارت کارمندان دولت
3- افزايش سطح باور و اعتقادات کارکنان و مديران نسبت به ارزشهاي اسلامي
4- توسعه آگاهيهاي عمومي کارمندان دولت در ابعاد مختلف فرهنگي و اجتماعي
5- توانمندسازي و توسعه مديران جهت ايفاي مؤثر نقشها و وظايف مديريتي
6- آماده سازي کارمندان دولت از بعد دانش، مهارت و شايستگي شغلي براي ارتقاء به ردههاي شغلي بالاتر
7- توسعه اخلاق اسلامي و فرهنگ سازماني بر مبناي ارزشهاي انساني و کرامت انساني و بهبود روابط انساني
8- روزآمدسازي و ارتقاء سطح دانش، مهارت و نگرش معنوي و بصيرتي کارمندان
راهبردهاي آموزش کارمندان دولت
1- ايجاد نگرش راهبردي و همسوسازي برنامههاي توانمندسازي و توسعه منابع انساني با اهداف راهبردي سازماني
2- ايجاد يکپارچگي و تعامل بين عناصر فرآيند آموزش به عنوان رويکرد فرآيندي ـ تعاملي
3- ايجاد تناسب بين برنامهها و فرصتهاي آموزشي و يادگيري با نيازهاي آموزشي شغلي و سازماني و اجتناب از آموزشهاي غير ضرور وتکراري
4- ايجاد انگيزه خودسازي و رشد معنوي، مادي، مهارتي و دانشي کارکنان به صورت خود کنترلي
5- ارتقاء سطح باور و اعتقاد مديران به توانمندسازي و ارتقاء سرمايه انساني از طريق آموزش
6- افزايش اثربخشي برنامهها و فرصتهاي آموزشي و يادگيري در سطوح مختلف
7- استفاده از منابع و ظرفيتهاي درون و برون سازماني در تعيين و تأمين خدمات آموزشي
8- کاربرد استانداردهاي ملي و بينالمللي در مديريت و راهبري فرآيندي آموزش ها
9- استفاده از رويکردها، مدلها، روشها و فنآوريهاي نوين مديريت براي اجراء و ارزشيابي آموزش
10ـ واگذاري اختيارات مديريت آموزش به دستگاههاي اجرايي بر اساس توانمندي اجرايي آنها
10- تمرکز بر رويکرد آموزشهاي کوتاهمدت و کاربردي
11- نظارت بر فعاليتهاي آموزشي دستگاههاي اجرايي و اخذ بازخورد از عملکرد دورههاي آموزشي